L’Oscar de Netflix i el futur dels seus continguts

reed-hastings-mobile-world-congress

Amb el grandiós megafail de la gala dels Oscars, que òbviament ha acaparat tota l’atenció de tothom, potser us va passar per alt un petit però curiós detall. I és que per primera vegada, Netflix ha guanyat un Oscar. Ha estat gràcies al curt documental The white helmets, un film de 40 minuts sobre la missió dels cascos blancs a la guerra de Síria, que Netflix ha produït i distribueix a través de la seva plataforma.

El CEO de Netflix, Reed Hastings, ha estat l’estrella del Mobile World Congress i ahir, a la seva conferència, va mencionar el detall així com de passada, però em fa l’efecte que és un detall força significatiu –un més- de la trajectòria que està agafant aquesta empresa de Silicon Valley.

Vaig tenir l’ocasió de seguir la intervenció de Hastings en streaming des del 4YFN i del que va explicar, em vaig quedar amb aquestes quatre idees que ens mostren un camí de futur del consum audiovisual.

Productors locals per audiències globals

Netflix ja no es limita a distribuir contingut sinó que ha començat a produir-lo de forma convençuda, i bona prova la tenim en aquest Oscar que acaben de guanyar. Hastings va explicar que una de les coses que més l’ha sorprès del procés d’implementació de Netflix arreu del món és comprovar com varien els gustos d’un país a l’altre. Volen aprofitar aquesta varietat per promoure nous continguts de producció local però amb voluntat d’arribar a audiències globals. En aquest sentit, Hastings va posar com a exemple la sèrie Cable girls que s’està preparant a Espanya, o la sèrie de ciència ficció que produeixen a Alemanya.

El millor contingut del món assequible a tothom

Durant la xerrada va sorgir el tema de la pirateria a Internet però Hastings hi va passar força per sobre, reivindicant la “sensació de llibertat” d’un model com el de Netflix, que ofereix continguts il·limitats per un cost “simbòlic” de deu euros o deu dòlars al mes. Es va mostrat convençut que a la llarga tot el contingut audiovisual estarà a Internet i en aquest procés, té l’ambició que Netflix “tingui el millor contingut del món i el faci assequible a tothom”.

Històries i personatges increïbles

El “millor contingut del món” passa, segons Hastings, per centrar-se “en històries increïbles i grans personatges”, és a dir, apostant per les narratives de qualitat.

La mida no importa

La qüestió de les narratives va sorgir arran de la pregunta de si Netflix produeix els seus continguts tenint en compte que una gran part dels usuaris consumeixen les pel·lícules i sèries a través del mòbil. “Ens centrem en fer històries que enganxin a tothom i no pensem en el tamany de les pantalles”, va dir, tot i admetre que en algun moment s’han plantejat si caldrà fer vídeos en format vertical, adaptats al format dels telèfons mòbils.

 Adaptar-se al canvi tecnològic

“El més sorprenent de la tecnologia és que és molt difícil de preveure, l’únic que podem fer és adaptar-nos”, va dir Hastings. “Si hem de fer Realitat Virtual o Lents de contacte com a Black Mirror, ens anirem adaptant. Qui sap si d’aquí vint anys estarem fent entreteniment per entretenir intel·ligències artificials”.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s